Tour de France-ruten går gennem fem af ARGOs ni ejerkommuner den 2. juli, og det vil ARGO naturligvis være med til at markere. Markeringen sker i form af særligt lys på Energitårnet, brugte gule cykler i byrummet i Roskilde, ARGOs medarbejdere i gule førertrøjer, og tour-bannere på genbrugspladserne – alt sammen under overskriften ’Fra Energitårn til Eiffeltårn’.
Det er stort, når en af verdens største sportsbegivenheder lægger ruten gennem fem af vores ni ejerkommuner. Det er en begivenhed, der går over i historien. Med baggrund i det vil ARGO gerne bidrage til folkefesten og fællesskabet ved at blandt andet, at levere farverne fra tourens trøjer i lys på Energitårnet og medarbejdere i gule førertrøjer.
Trine Lindegaard Holmberg, direktør i ARGO
Få tour-feberen på genbrugspladserne
Udover farverne fra tourens trøjer på Energitårnet vil de besøgende på ARGOs genbrugspladser også kunne få lidt tour-feber.
I dagene op til og under Tour de France Grand Départ skal de mange besøgende på genbrugspladserne også have lidt tour-feber med på vejen. Der vil være genbrugspladsmedarbejdere iført gule førertrøjer og tour-bannere på pladsen. Årligt besøger 1,5 millioner biler ARGOs 14 genbrugspladser, så der skulle være rig mulighed for, at en god portion besøgende vil blive ramt af den gode stemning.
Finn Kjær, genbrugschef i ARGO
Førertrøjer i lys på Energitårnet
Roskilde Festivalens orange lys på Energitårnet vil blive overtaget af Tour de France lys den 29. juni, hvor der bliver varmet op til touren.
Vi har fået fortolket tourens trøjer i lys på Energitårnet, og fået det optaget på video med drone. For dem som ikke bor i Roskilde, og ikke kan se Energitårnet fra deres bopæl, kan lyset alligevel opleves på ARGOs hjemmeside og Facebookprofil. Vi er selv begejstret for lysdesignet, og håber meget, at det vil bidrage positivt til Tour de France-stemning.
Klaus W. Hansen, vicedirektør og ansvarlig for Roskilde Kraftvarmeværk
Genbrug og gule cykler i byrummet
I maj og juni har Roskilde Kommune, skoler mv. malet brugte cykler gule og hængt dem forskellige steder i Roskilde midtby. Mange af cyklerne er doneret af ARGOs genbrugsbutikker ’Gensalg’.
Dekorationen af byrummet giver god mening for os. Dels er det med til at skabe glæde og opmærksomhed omkring Tour de France, og dels er det med til at signalere, at brugte cykler er en god investering både miljømæssigt og økonomisk – og specielt for os der ikke cykler på Tour de France niveau, men har cykelglæden til og fra arbejde og måske på indkøb i dagligdagen.
Ditte Titskov, leder af ARGOs Gensalgsbutikkerne ’Gensalg’
Følg ARGO på de sociale medier og blive ’tunet’ til Tour de France
Med sloganet ’Fra Energitårn til Eiffeltårn’ vil ARGO på sine sociale medier bidrage til stemningen omkring eventen, samt øge bevidstheden omkring de miljømæssige gevinster ved genbrug af cykler til almindelige cykelmotionister.
Spørgsmål til ARGOs Tour de France-initiativer
Kontakt gerne Rie Døllner, Kommunikation, rid@argo.dk eller mob.: 61 55 86 05.